wtorek, 15 marca 2011

„Zakładam, że tu leją panie do wiader”

Zważywszy na fakt, że tekst był zasłyszany w damskiej toalecie byłam nieco zdziwiona, bo do tej pory nie dostrzegłam takich niedogodności.
Nie chodziło jednak o zastrzeżenia do wyposażenia toalet, ale o kranik umieszczony poniżej umywalek. Koleżanki dywagowały nad jego przeznaczeniem. Ja również podejrzewam, że kranik został w tym miejscu założony w celu wygodnego napełniania wiadra wodą.
Cóż, osoba projektująca łazienkę wykazała się zdolnością przewidywania, że napełnienie wiadra pod kranem w umywalce może być mało wygodne.
Poprosiłam agenta nr 002 o sprawdzenie, czy w męskiej toalecie taki kranik został również umieszczony. Agent stwierdził brak kranika, co może być dowodem na to, że mężczyźni nie leją do wiader.
Zastanowiło mnie, że w ekipie sprzątającej są faktycznie same panie. Dlaczego?
Być może panowie nie przecisnęli się przez sito rekrutacyjne na to stanowisko?
Może brak specjalnego kranika w toalecie męskiej powoduje, że nie zatrudnia się panów na tym stanowisku? Dyskryminacja! Hańba!
Ktoś ma inną teorię na ten temat?

2 komentarze:

  1. Miałabym dokładnie te same wątpliwości, zadałabym te same pytania...

    A propos kwestii łazienkowej. Mam jeszcze jedną obserwację.
    Łazienka publiczna, toaleta, a ściśle rzecz biorąc ustęp / WC to kwestia dość intymna - wiadomo... Często wchodzimy tam z ubraniami wierzchnimi, torebkami, czasem i z siatkami. Na szczęście w większości kabin (choć niestety jeszcze nie we wszystkich) są zamocowane wieszaki. Bardzo pomocne :)
    Zdarzają się jednak takie dni - zwykle kilka w miesiącu, że nosimy przy sobie jeszcze większy ekwipunek. Korzystając z toalety wykonujemy dodatkowe czynności...
    Dlaczego nie jest oczywistym standardem instalowanie w damskich ustępach półek na których można położyć kosmetyczkę, środki higieniczne itp.? Czy ja ciągle muszę być narażona na uskutecznianie cyrkowej ekwilibrystyki?
    Czego uczą na studiach architektonicznych?
    Kosz na śmieci w ustępie to standard, wieszak prawie standard. A półeczka?
    Apeluję: półeczka na środki higieniczne w ustępie jako standard!

    OdpowiedzUsuń
  2. Popieram wniosek!
    O tym, co znalazłam w "Podręczniku projektowania architektoniczno-budowlanego" w następnym wpisie. :-)

    OdpowiedzUsuń